Dzisiejszy przegląd najlepszych utworów wydanych w przeciągu ostatnich siedmiu dni zaliczył drobny poślizg. Zrobiłem sobie trzydniowe wakacje w celu podładowania baterii, dzięki czemu jestem gotów zmierzyć się z nowościami. Co tym razem? Powrót Alisan Porter oraz innych zespołów, o których dane już mi było pisać. A do tego spory miszmasz gatunkowy. Nie przedłużając, zaczynajmy!

Tym razem rozpoczniemy od kolejnej produkcji byłego członka One Direction. Jeszcze trochę i stanie się to tutaj małą tradycją. Zaszła tu podobna sytuacja do tej z Liamem Paynem. Poprzedni singiel Louisa Tomlinsona, mówiąc delikatnie, nie był najlepszy. Jego nowa propozycja Back To You nagrana wraz z Bebe Rexhą również nie powala na kolana. Strasznie podoba mi się jednak wykonany przez wokalistów refren, a i wokalnie wszystko stoi na zaskakująco wysokim poziomie. Szczególnie powaliła mnie ostatnia wstawka.

Foster The People wydali w zeszły piątek swój trzeci album Sacred Hearts Club, który reklamują utworem I Love My Friends. Ten uderzył mnie od razu swoim instrumentalem, jest świetny! Wyróżnia się tu bas. Słychać go dość wyraźnie bez niepotrzebnego wsłuchiwania się. Powtarzający się refren przebrzmiewa radosnymi tekstami śpiewanymi przez dzieci w podstawówce – co można zaliczyć na plus, patrząc na tematykę całości. Ciekawa piosenka, chętnie przesłucham całą płytę.

O zespole Nothing But Thieves wspominałem już przy okazji przeglądu singli 05.05. Drugi track promujący ich nowy krążek — Sorry to całkiem dobrze wykonany rockowy kawałek z bardzo przyjemnym wokalem Conora Masona. W porównaniu do Amsterdamu, poprzedniej propozycji grupy, Sorry jest odrobinę spokojniejsze, ale nadal uderzające w odpowiednie dla swojego gatunku dźwięki. Premiera płyty już we wrześniu!

Czytaj także: Przegląd Singli — 05.05

Macie powolutku dość Despacito? Udało mi się znaleźć godne zastępstwo, które jednocześnie jest o wiele lepsze i nie tak irytujące, jak utwór Luisa Fonsi. Un Vuelo A La Romeo Santosy to kolaboracja z Jessie Reyez. O niej pisałem już w przeglądzie singli – 21.04. Ten latynopopowy numer zaintrygował mnie fantastycznym głosem Anthony’ego Santosy, który znakomicie łączy się z wokalem Kanadyjki. Podkład również jest niczego sobie. Jestem na tak!

Lubię pop, szczególnie gdy jest robiony z głową. A takie właśnie jest Tokyo Dana Crolla. Beat przebrzmiewa tu i ówdzie syntezatorami, nadając całości dość specyficzny klimat. Głos Brytyjczyka jest okej. Odrobinę za cicho względem instrumentalu, który to z całego utworu zapamiętałem najlepiej. Przyjemna ciekawostka.

Moje zamiłowanie do dobrego popu idealnie kontynuuje Interweb Poppy. Wokalistka swoją karierę rozpoczęła od publikowania dość dziwnych filmików na YouTubie, które przysporzyły jej odpowiedni rozgłos. W przeciwieństwie jednak do innych gwiazd YouTube’a próbujących robić karierę muzyczną Moriah Pereira ma w sobie to coś. Jej głos jest świetny, a electropopowy instrumental szybko wpada w ucho. Szykuję się w październiku niesamowite LP!

Przyjaciele to zdecydowanie motyw przewodni tego przeglądu. Listen To Your Friends Declana McKenna zamyka debiutancki album młodego wokalisty. Zainteresował mnie tu bridge. Nie spodziewałbym się czegoś takiego po osiemnastolatku! Wokal jest na nieprzeciętnym poziomie, a i beat jest wart uwagi dzięki swojej chilloutowości. Polecam się zapoznać!

Dzisiejsza perełka to zdecydowanie Strangest Thing zespołu The War On Drugs. O grupie wspominałem już przy okazji premiery pierwszego singla zapowiadającego ich czwarty krążek — Holding On w przeglądzie 02.06. Nowość jest (po raz kolejny zresztą w tym tekście) o wiele spokojniejsza od swojego poprzednika i wykonuje kawał dobrej roboty. Tym razem mamy do czynienia z balladą ze znakomitą gitarą, jako główny instrument. Solówki na niej są rewelacyjne, a i wokal jest niczego sobie! Fantastyczny kawałek w bardzo starym stylu, przypominający mi mocno klasyczny rock lat 60. Jeszcze bardziej czekam na A Deeper Understanding. Premiera LP już za miesiąc!

Czytaj także: Przegląd singli — 02.06

Dawno nie wspominałem nic o artpopie. Nadarzyła się ku temu idealna okazja dzięki premierze Mermaid Skott. Jak określiłbym ten numer? Lana Del Rey zrobiona mniej monotonnie. Początkowo całość zaczyna się dość powoli, ale wraz z trwaniem piosenki Skandynawska wokalistka wchodzi w odrobinę szybsze tempo, bawiąc się swoim głosem. Ten jest niesamowity, a wszystkie zmiany w tonacji są cudowne. Momentami przebrzmiewa tu Lana, ale podobieństwo szybko zanika. Interesujący utwór!

Screenshot_20170726-183146Z Noah Kahanem miałem już styczność w przeglądzie singli 05.05. Fine to kolejna produkcja zbudowany głównie na gitarze. Tym razem wokalista postawił jednak na o wiele szybsze brzmienie, co wyszło utworowi na dobre. Przyjemny wakacyjny track!

Na koniec wisienka na torcie — Alisan Porter, którą fani kina familijnego mogą znać, jako niesforną Zuzię z filmu… Niesforna Zuzia. Zwyciężczyni 10 edycji The Voice USA zaprezentowała w zeszłym tygodniu swoją drugą piosenkę z nadchodzącej epki i muszę przyznać, że się nie zawiodłem. Change to znakomity singiel, który idealnie prezentuje nieziemski warsztat wokalny Porter. Nie muszę chyba nikomu mówić, że czekam na I Come In Pieces? Premiera już w sierpniu!

I to by było na tyle w tym siedemnastym już przeglądzie najlepszych utworów wydanych w przeciągu ostatnich siedmiu dni. Mam nadzieję, że coś wam wpadło w ucho. Czekam na wasze komentarze oraz wyczekuję następnego piątku i kolejnej playlisty New Music Friday!

11 thoughts on “Przegląd singli — 21.07

  1. Znowu sporo piosenek do przejrzenia 🙂 Lubię przychodzić po nowe inspiracje muzyczne do Ciebie. Nie myślałeś kiedyś o tym, żeby na blogu interpretować teksty muzyczne? To by było coś nowego i fajnego.

    Polubione przez 1 osoba

    1. Hmmm, nie myślałem o tym. Wydaje mi się, że nie mam wystarczającej wiedzy w zakresie kultury, by móc interpretować czyjeś teksty. Tym bardziej że niektóre nie są aż tak proste, jakby się to mogło wydawać na pierwszy rzut oka. Chodzi mi po głowie tekst o piosenkach, z zupełnie innym znaczeniem niż się to wydaje, np. Pumped Up Kicks Foster The People, ale to daleka przyszłość, bo przez praktyki nie mam nawet czasu napisać zaległych recenzji 😦 Dzięki za feedback! 😉

      Polubienie

Skomentuj

