Poprzednie przeglądy najlepszych singli wydanych w przeciągu ostatnich siedmiu dni nazywałem wakacyjnymi, ale to dopiero ten jest dla mnie pierwszym oficjalnym postem pisanym w czasie wolnym. Praktyki skończone, czas więc się wreszcie zabrać za częstsze pisanie. Czym zaskoczyło mnie New Music Friday tym razem? Zdecydowanie brak czegoś takiego jak Strangest Thing The War On Drugs. W przemysł uderzył chyba sezon ogórkowy, bo straszna w tym tygodniu posucha. Udało mi się jednak znaleźć kilka nowości, które warto przesłuchać. Nie przedłużając, zaczynajmy!

Screenshot_20170730-152645W tym tygodniu rozpoczniemy od The Killers. Poprzednia piosenka zespołu – The Man była jedną z lepszych rzeczy z przeglądu singli 16.06. Dobra passa trzyma się grupy, ponieważ Run For Cover jest równie dobre. Napisany częściowo w 2008 roku i wreszcie wypuszczony po dziewięciu latach kawałek może pochwalić się świetnym basem i perkusją. Wokal także trzyma dość wysoki poziom. Wonderful Wonderful zapowiada się wspaniale, wspaniale. Premiera albumu 22 września. Jeden z nielicznych rockowych elementów w tym zestawieniu. Dzisiaj bardziej popowo, chociaż nawet w tym gatunku będą drobne niespodzianki.

Jedną z nich jest Asido Purity Ring. Ten synthpopowy utwór zaskoczył mnie swoim niecodziennym brzmieniem. Nie jest to typowy pop. Beat jest odrobinę tajemniczy, a głos Megan James idealnie się z nim komponuje. Całość brzmi jak coś innego, odświeżającego i ciekawego. Chętnie przesłucham poprzednie dokonania kanadyjskiego zespołu.

A skoro już o Kanadzie mowa. Faded Heart BØRNS to popowa piosenka wykonana jednak z pomysłem, niebrzmiąca przy okazji jak kolejna generyczna rzecz, którą można by usłyszeć w radiu. Melodia szybko wpada w ucho, ale nie jest przy tym męcząca. Wokalista może się pochwalić fantastycznym warsztatem, a jego wokal jest godny uwagi, szczególnie w refrenie. Czekam na kolejne propozycje z nadchodzącego drugiego krążka.

O Coast Modern wspominałem już przy okazji przeglądu singli – 26.05.  Ich nowy numer Run It Up reklamuje wydany w tym tygodniu debiutancki album zespołu — selftitled. Całość jest podobna do Dive – tracku, o którym pisałem wcześniej. Nadal jest radośnie, wakacyjnie i poprawnie wykonane. Po nadrobieniu zaległości płytowych sięgnę i po to LP.

Little Lies You’re Told Joywave to drugie rockowe brzmienie tego zestawienia. O zespole chciałem już napisać wcześniej, ale dopiero ten singiel z płyty Content zaintrygował mnie na tyle, by się pojawił na blogu. Podkład jest nieziemski. Połączenie perkusji z elektroniką sprawdza się świetnie, a wokal Daniela Armbrustera łączy się ze wszystkim rewelacyjnie. Fantastyczny kawałek, mam nadzieję, że całe nowe wydawnictwo jest w takim stylu!

Czas na lekką zmianę klimaty. Midnight Jessie Ware to kapitalny przedstawiciel R&B. Głos brytyjskiej wokalistki jest wspaniały i idealnie pasuje do tego typu produkcji. Beat szybko wpada w ucho, w szczególności w refrenie.  Nie jest to moja pierwsza styczność z artystką, ale tym razem raczej zostanę z jej dyskografią na dłużej.

Na koniec osoba, o której wspominałem już w moich przeglądach kilkukrotnie. Kwaye pojawił się w moim pierwszym poście tego typu i za każdym razem udaje mu się stworzyć coś wartego uwagi. Jego trzeci utwór w karierze Sweetest Life to kolejny bardzo dobry track z wystrzałowym podkładem i nieziemskim wokalem. Czego chcieć więcej?

Dzisiaj trochę krócej, ale tak jak mówiłem we wstępie, straszna w tym tygodniu posucha. Mam nadzieję, że pomimo tego coś wam się jednak spodobało. Oby następne New Music Friday było pod tym względem o wiele lepsze. Napiszcie w komentarzach, co wam wpadło w ucho, a ja zabieram się za zaległe albumy.

13 thoughts on “Przegląd singli — 28.07

  1. Słabo się znam na muzyce, więc do każdego tekstu o niej podchodzę z dużą otwartością. To trudne – nakłonić do słuchania, tylko o nim pisząc. Mnie wpis zachęcił do sięgnięcia po The Killer.

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

